CAMPANYA 100% DESTINADA A INTERNET:
Calippo forma part de Habbo
Ens els darrers anys el fenomen Internet, l’únic mitjà realment interactiu, ha suposat una revolució pels departaments de marketing d’empreses de gran consum, canviant l’enfocament de la comunicació. Ha sigut necessari, doncs, replantejar-se els pressupostos, fins ara destinats el 100% als mitjans tradicionals, i definir estratègies innovadores als nous mitjans per atraure els consumidors potencials dins un entorn altament competitiu.
Moltes marques han decidit apostar per Internet per arribar a públics objectiu concrets, i sobretot si aquests són adolescents, principals usuaris de la xarxa que formen part d’una nova generació virtual vinculats activament al mitjà.
Frigo, i concretament Calippo (grup Unilever), ha sabut aprofitar el mitjà per arribar als joves i, repetint l’estratègia exitosa de l’estiu passat encofada el 100% al mitjà online (Internet), ha desenvolupat accions de comunicació dins “Habbo Hotel”, la comunitat virtual per adolescents més gran del món (amb 11 milions d’usuaris només a Espanya)
L’acció, que va començar l’1 de juny, va obtenir uns resultats immillorables, utilitzant els innovadors formats de marketing i publicitat que ofereix la comunitat. Augmentaren considerablement la venta de Calippos, ja que oferia Habbo crèdits per a intercanviar-los dins el joc. Algunes de les accions desenvolupades per Calippo dins Habbo foren: inserció d’una valla publicitària al home de la web, esponsorització d’una sala pública, disseny i creació d’una platja amb kioscos on s’oferien Calippos, creació d’un joc amb el contingut i imatges dissenyades en consonància amb el producte, activitats in- game (festes temàtiques de Calippo, concurs de disfresses, Happy Hous de salts de trampolí, Miss i Mister Calippo i Club Calippo), presència a Habbo Today i a la newsletter.
Calippo oferia diferents premis per a sortegar setmanalment entre usuaris Habbo: gelats virtuals, bosses, lingots, monede d’or i plata, packs de habbo crèdits i fons)
El resultat de l’exitosa campanya es pot resumir en 876.326 usuaris únics a Espanya durant el període de la campanya, i més de 270.000 visites al site de Calippo. A més, durant pràcticament tot el període de campanya la sala Calippo va penjar el cartell “d’aforament complet”, i va arribar a influir a xats i a moltes conversacions de Habbos, amb missatges com “Calippo y un chapuzón... ¡No hay mejor combinación!” o “Calippea y gana la fiesta que tú quieras”. L’èxit de la campanya es va traduir en un increment notable de les ventes de gelats.
Altres empreses, marques o artistes que han fet accions promocionals dins la comunitat Habbo: Harry Potter, Shreck, Gorillaz, Andy i Lucas, El Sueño de Morfeo, Edurne i Ozzu Osborne, entre altres.
Ens els darrers anys el fenomen Internet, l’únic mitjà realment interactiu, ha suposat una revolució pels departaments de marketing d’empreses de gran consum, canviant l’enfocament de la comunicació. Ha sigut necessari, doncs, replantejar-se els pressupostos, fins ara destinats el 100% als mitjans tradicionals, i definir estratègies innovadores als nous mitjans per atraure els consumidors potencials dins un entorn altament competitiu.
Moltes marques han decidit apostar per Internet per arribar a públics objectiu concrets, i sobretot si aquests són adolescents, principals usuaris de la xarxa que formen part d’una nova generació virtual vinculats activament al mitjà.
Frigo, i concretament Calippo (grup Unilever), ha sabut aprofitar el mitjà per arribar als joves i, repetint l’estratègia exitosa de l’estiu passat encofada el 100% al mitjà online (Internet), ha desenvolupat accions de comunicació dins “Habbo Hotel”, la comunitat virtual per adolescents més gran del món (amb 11 milions d’usuaris només a Espanya)
L’acció, que va començar l’1 de juny, va obtenir uns resultats immillorables, utilitzant els innovadors formats de marketing i publicitat que ofereix la comunitat. Augmentaren considerablement la venta de Calippos, ja que oferia Habbo crèdits per a intercanviar-los dins el joc. Algunes de les accions desenvolupades per Calippo dins Habbo foren: inserció d’una valla publicitària al home de la web, esponsorització d’una sala pública, disseny i creació d’una platja amb kioscos on s’oferien Calippos, creació d’un joc amb el contingut i imatges dissenyades en consonància amb el producte, activitats in- game (festes temàtiques de Calippo, concurs de disfresses, Happy Hous de salts de trampolí, Miss i Mister Calippo i Club Calippo), presència a Habbo Today i a la newsletter.
Calippo oferia diferents premis per a sortegar setmanalment entre usuaris Habbo: gelats virtuals, bosses, lingots, monede d’or i plata, packs de habbo crèdits i fons)
El resultat de l’exitosa campanya es pot resumir en 876.326 usuaris únics a Espanya durant el període de la campanya, i més de 270.000 visites al site de Calippo. A més, durant pràcticament tot el període de campanya la sala Calippo va penjar el cartell “d’aforament complet”, i va arribar a influir a xats i a moltes conversacions de Habbos, amb missatges com “Calippo y un chapuzón... ¡No hay mejor combinación!” o “Calippea y gana la fiesta que tú quieras”. L’èxit de la campanya es va traduir en un increment notable de les ventes de gelats.
Altres empreses, marques o artistes que han fet accions promocionals dins la comunitat Habbo: Harry Potter, Shreck, Gorillaz, Andy i Lucas, El Sueño de Morfeo, Edurne i Ozzu Osborne, entre altres.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada