LA IMPORTÀNCIA D'INTERNET PER FOMENTAR "THE LONG TAIL"

Internet, a part de tots els avantatges que comporta per a l’evolució i comunicació de la humanitat, ha aconseguit el que Chris Anderson, editor de la revista Wired, denomina com “The Long Tail” (la llarga cua). The Long Tail descriu Internet i l’entorn digital com una plataforma que ha canviat les lleis de la distribució i les regles del mercat, ja que la reducció del cost d’emmagatzematge i distribució dels productes ha fet que ja no sigui necessari focalitzar el negoci en pocs productes d’èxit.
Aquest fet fa que existeixin dos tipus de mercats: un centrat en l’alt rendiment de pocs productes d’èxit, i l’altre basat en la suma i acumulació de totes les petites vendes de molts productes poc coneguts, que poden arribar a igualar o superar el primer tipus de mercat.
Dos exemples de llocs interactius que aprofiten i fomenten la Llarga Cua és l’Itunes o Amazon, els quals es permeten tenir emmagatzemats a la web tan el producte de més èxit o ventes amb el producte que en té menys, ja que l’espai que ocupen, a diferència de l’espai físic d’una botiga, és el mateix.
Fins l’arribada d’Internet, tot i que els interessos de les persones eren molt variats, els gustos de la gent s’havien vist forçats a concentrar-se en uns pocs grups musicals o reduïts productes editorials, ja que el mercat només oferia aquesta poca varietat. Actualment, cada nínxol de la societat té el seu públic i pot consumir els seus propis interessos gràcies a l’oferta infinita que ofereix la web. Hem passat, doncs, de l’interès genèric a l’interès específic, de les llistes dels top 40 èxits a les llistes dels top 4.000.000 de fracassos, de la cultura de l’o a la cultura de l’i, del zapping al surfing, de l’oferta del dia a l’oferta inifnita, de l’economia del lineal a l’economia digital, de vendre molt de poc a vendre poc de molt.
Aquest fet fa que existeixin dos tipus de mercats: un centrat en l’alt rendiment de pocs productes d’èxit, i l’altre basat en la suma i acumulació de totes les petites vendes de molts productes poc coneguts, que poden arribar a igualar o superar el primer tipus de mercat.
Dos exemples de llocs interactius que aprofiten i fomenten la Llarga Cua és l’Itunes o Amazon, els quals es permeten tenir emmagatzemats a la web tan el producte de més èxit o ventes amb el producte que en té menys, ja que l’espai que ocupen, a diferència de l’espai físic d’una botiga, és el mateix.
Fins l’arribada d’Internet, tot i que els interessos de les persones eren molt variats, els gustos de la gent s’havien vist forçats a concentrar-se en uns pocs grups musicals o reduïts productes editorials, ja que el mercat només oferia aquesta poca varietat. Actualment, cada nínxol de la societat té el seu públic i pot consumir els seus propis interessos gràcies a l’oferta infinita que ofereix la web. Hem passat, doncs, de l’interès genèric a l’interès específic, de les llistes dels top 40 èxits a les llistes dels top 4.000.000 de fracassos, de la cultura de l’o a la cultura de l’i, del zapping al surfing, de l’oferta del dia a l’oferta inifnita, de l’economia del lineal a l’economia digital, de vendre molt de poc a vendre poc de molt.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada