22.11.08

21 CONSELLS PERQUÈ L'EMAIL MARKETING SIGUI EFECTIU

Cada dia s’envien més d’un bilió de correus electrònics, i per tant, és indubtable que el mail s’ha convertit en un canal molt atractiu per a realitzar accions de marketing. L’email marketing és una eina molt més barata i eficaç que no pas el mailing postal, ja que s’eviten els costs derivats de la producció en paper o l’enviament postal, permetent un seguiment en temps real de l’efectivitat de l’acció realitzada.

Tot i així, perquè una campanya d’email marqueting sigui efectiva s’han de tenir en compte aquests 21 punts:

1. Evitar els filtres anti-spam
Molts dels missatges enviats no arriben als seus destinataris degut al control que exerceixen els filtres anti-spam. Aquests solen puntuar els correus que reben en funció d’una sèrie de criteris i si sobrepassen una puntuació que generalment es situa en 10 punts, marquen el correu como no desitjat. Per tal d’evitar-lo, s’ha de tenir en compte no introduir, ni en el contingut dels seus missatges ni a l’assumpte, una sèrie de termes, com per exemple: Free, gratis, $$$, €€€, descompte,...

2. Maximitzar les taxes de click- through
El click- through s’entén com la taxa de pulsació o rati de clicar. Per aconseguir que augmenti, es recomana utilitzar enllaços en format de text pla, de color blau i subratllat. Això facilita als usuaris la seva identificació, i permet un major número de conversacions.

3. El poder de la personalizació
Està comprovat que la resposta de l’usuari no és la mateixa davant missatges personalitzats que davant els que no ho estan. El percentatge de resposta és major en el primer cas.

4. Possibilitat de donar-se de baixa
Sempre s’ha de donar als usuaris la possibilitat de donar-se de baixa de les llistes de distribució, així com modificar les seves dades. A mes, és un requisit exigit per la Llei de Protecció de dades.

5. Confirmació de l’alta

6. Tenir en compte quins són els dies en que la gent és més receptiva
Varis estudis han afirmat que els dimarts i els dimecres són els dies més idonis per l’enviament de newsletters i butlletins.

7. Els auto responedors
Són newsletters que s’envien de forma automàtica cada cert temps per tal de mantenir el contacte i fomentar la confiança en l’empresa, i d’aquesta manera es reforça la imatge de marca.

8. Una mateixa plantilla pels newsletters
Aquest aspecte és important perquè el destinatari identifiqui de forma automàtica qui és el remitent, és a dir, que relacioni la plantilla amb l’empresa, i perquè centri la seva atenció en el contingut.

9. Evitar dissenyar l’email des del punt de vista de l’efectiu visual
No totes les fons tipogràfiques són visibles en tots els ordinadors ni es poden integrar en els emails.

10. Formular verbalment els avantatges de l’oferta en la zona superior del mail, perquè es vegi en qualsevol panell de vista prèvia

11. Utilitzar les etiquetes ALT (ALT-tags) per a descriure breument les imatges
Alguns sistemes permeten descripcions més o menys extenses que criden a veure la imatge.
12. Animar al receptor de l'email a guardar la direcció del remitent a la seva llibreta de direccions
En les primeres comunicacions és adequat fer-ho al principi, però en les següents, en canvi, es poden deixar per un punt entremig o final del missatge.

13. La direcció del remitent ha de ser clara i identificable; així mateix, l’assumpte ha de formular clarament l’oferta, no noés insinuar-la

14. Utilitzar eines de previsualització que permetin mostrar el missatge en diferents aplicacions de correu electrònic
També és convenient revisar l’aparença dels e-mails en els programes d’email mòbil.

15. Intentar crear una certa periodicitat en els enviaments

16. Que l’assumpte dels newsletter o “subject” resulti atractiu i no sigui monòton

17. Oferir algun incentiu a la subscripció

18. Encapçalaments interessants perquè els usuaris obrin els correus

19. Distingir de forma clara el cos de la newletters, dels enllaços

20. Firmar sempre els newsletters

21. Incloure un missatge amb la política de privacitat de l’empresa