22.11.08

EL PRIMER CONCURSO DE TV QUE NO SUCEDE EN TV

El primer concurso de TV que no sucede en TV és una campanya de publicitat que es va realitzar DoubleYou el 2007, la qual plantejava llançar un concurs de televisió amb una particularitat: es veia a la televisió però no es concursava a la televisió, sinó a Internet.

Es tracta d’una campanya digital desenvolupada en diferents formats (incloits els blogs), on un home era tancat a una web durant 21 dies, amb 4 destins extraordinaris d’atrapalo.com, i en el que milers de concursants havien de buscar formes divertides i creatives d’atrapar-lo, i aconseguir entrar en el sorteig de grans viatges.

Tots els dies, Cuatro emetia un programa d’un minut de duració en el que es narrava el transcurs del joc que transcurria a Internet. Com tot programa de TV, es va anunciar a la premsa, a la programació de televisió dels diaris i revistes, en focus de debat sobre Tv a Internet, i a la pròpia cadena, Cuatro, a través d’espais singulars. El concurs, doncs, no va deixar de ser una estratègia perquè la marca estigués present a televisió de manera notòria.

La campanya online es va completar amb uns banners rich-media que permetien a l’usuari entrenar-se pel concurs interactuant amb el presentador per tota la pàgina.

Fou tal el ressò que va ocasionar aquesta campanya, que es va organitzar una segona temporada. En aquesta ocasió el personatge encara no s’havia lliurat d’estar tancat dins la web però només era durant els divendres de 8 a 17h, l’únic dia que es podia guanyar la gran troballa en forma de viatge, anunciat durant tota la setmana a la pàgina web d’atrapalo.com.

Qualsevol usuari d’Atrapalo podia entrar a la web i sacsar a “l’home atrapat” amb l’objectiu d’obtenir una estrella. Si el concursant aconseguia el seu objectiu, i a més coincidia amb el moment exacte escollit de forma aleatoria i mitjançant notari, havia guanyat el premi. Només hi havia una particularitat: havia d’assumir el repte de decidir en 20 minuts si acceptava el viatge, el qual s'iniciava a primera hora del següent dia. El concurs comptava amb un blog on els concursants podien anar seguint el dia a dia el concurs.